Via Dubai naar Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Via Dubai naar Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Via Dubai naar Muscat

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 April 2011 | Oman, Masqat

Hallo allemaal!

De eerste dagen zijn achter de rug. Dinsdagavond vloog ik naar Dubai waar ik de volgende dag al meteen bij mijn eerste team meeting mocht aansluiten. En wat voor een: de HR leader meeting. Dat was echt een snelle promotie... Veel internationale collega's en weinig Arabische was mijn conclusie en iedereen was erg geïnteresseerd.
Dubai is groot en dan vooral in uitstraling. Alleen maar hoge indrukwekkende gebouwen en zoals de taxichauffeur vertelde, er is een winkelcentrum met 1200 winkels! Ook het hotel leek wel een paleis. Ik had zowaar 2 tweepersoonsbedden tot mijn beschikking :-)

's Avonds door naar Muscat. Wat een wereld van verschil! Allemaal lage witte gebouwen. Gisteren eerst maar een simkaart geregeld en een fiets :-) Al hoewel het 37 graden is, wilde ik niet voor elk ding een taxi bellen. Na de lunch op kantoor Muscat verkend. Een lange stad, maar erg mooi. Zal even kijken of ik foto's kan toevoegen.

Typisch: je kan alcohol kopen, maar daarvoor moet je eerst een vergunning regelen... Je kan ook een auto kopen, maar daarvoor moet je eerst een Omaans rijbewijs halen. Het eten is heerlijk, van alles wat. Zelfs voor jou mam!

Vandaag naar het strand gefietst en daarna naar een Britse collega om de Royal Wedding te kijken. Daar hadden ze hapjes, wijn en de eerste Nederlander. Die heeft me als een echte moeder uitgelegd waar ik wel en niet moet gaan wonen. De feestjes schijnen hier vooral in de hotels te zijn, maar die heb ik nog niet ontdekt.

Veel plezier met Koninginnedag! Ga morgen ook nog even navragen bij de ambassade.

X Ilse

  • 29 April 2011 - 18:26

    Karine:

    Wow, klinkt goed hoor! En zo fijn dat je daar al zo mobiel bent (fiets & phone)! Mmm, dat hotel had ik ook wel willen meemaken! Die 1.200 winkels niet....krijg ik keuzestress ;). Kus!

  • 29 April 2011 - 19:33

    Jos, Thea En Sjors:

    De kop is eraf Ilse. 37 graden, effe wennen zeker.
    Succes. Groeten

  • 29 April 2011 - 20:04

    O.Gerard:

    Hoi Ilse, ik kom wel naar je toe. Ben gewend aan die temperaturen (van Curacao). Ik vind het nu maar koud in Nederland, terwijl ze hier zeggen dat het hier lekker weer is.
    Ik vraag me af hoe je een vergunning voor alcohol kan krijgen. Is dit hetzelfde als rijbewijs halen b.v. door iedere avond te proefdrinken????
    Veel plezier.

  • 29 April 2011 - 21:04

    Els:

    Wat super dat je dit bent gaan doen, Ilse ! Geniet van deze geweldige ervaring. Veel plezier uit Lieshout, Els & mannen

  • 29 April 2011 - 21:35

    Annemarie:

    Klinkt goed!! Die vergunning ga je wel regelen toch??? ;) Ik ff blij dat ik volgend jaar ergens de planning heb om een vakantietje naar Oman en Dubai te boeken! Ik drop Menno wel in Oman, kan hij de cultuur gaan verkennen. Reis ik wel af naar Dubai, volgens mij vermaak ik me daar prima! xxx

  • 30 April 2011 - 09:15

    Anouk:

    Leuk een bericht!! Zo, wat een temperaturen. Ben je al achter de dress code op je werk? Moet je nog flink shoppen? Morgen je eerste dag in Muscat. Zag gisteren al twee foto's die je hebt gestuurd!

    Wij hebben net wat inkopen gedaan op de vrijmarkt, een hele coole houte slee, 2 auto's, grasmaaier voor Guus, trommel en nog iets waar geluid uit komt!

    Tjuus Anouk

  • 30 April 2011 - 15:40

    Malon:

    Ha lieve Ilse,

    Klinkt nu al heel erg goed allemaal, blijf je wel een beetje volgen zo nu en dan :) En ben benieuwd naar je foto's!

    Knuffel, Malon

  • 30 April 2011 - 17:29

    ( Ome ) Theo:

    Hoi Ilse,

    Blij om wat van je te horen. Het klinkt allemaal wel goed. Jammer van die lege slaapplaatsen. Daar had ik best wel bij gekund.
    Zeg Ilse, zorg je wel dat je goed eet?
    groetjes.

  • 30 April 2011 - 21:18

    Mama:

    Hoi lieverd
    Wat fijn om wat van je te horen.
    Vanmiddag in Wijk op de koninginnedag(waar het trouwens wel heel gezellig was) hoorde ik dat je geschrevenhad hier op facebook.
    Ik ben net thuis dus meteen lezen.
    Het klinkt allemaal heel interessant.En dan Dubai met z'n 1200 winkels in het winkelcentrum.Wel wat anders dan in Cothen.En wat leuk dat je samen met je nieuwe engelse collega naar William en Kate hebt gekeken.
    En nu morgen aan het werk.
    Spannend hoor! Ik wens je heel veel sukses en ik denk aan je.We zijn benieuwd en laat even wat van je horen hoe je eerste dag is gegaan
    Dag lief, kus van je mam en ik dank ook wel van je pap die al slaapt

  • 01 Mei 2011 - 00:46

    Theo:

    Het begin is dus prima verlopen. Gelukkig.
    Veel plezier daar in dat verre Oman.
    Groet,
    Theo en Mariëtte

  • 01 Mei 2011 - 09:08

    Denise:

    Hoi Ilse,
    Leuk om een berichtje te lezen, Fijn dat er al met mensen je een beetje weg wijs maken in je nieuwe stad. Lekker warm ook daar! Moet je dat rijbewijs halen of kan je alles op je fiets af?????
    Groetjes Denise

  • 01 Mei 2011 - 16:06

    Annemarie:

    Hoi Ilse, leuk om je via deze site te kunnen volgen!
    Gisteren bij Karine gebbq-ed en verder wat gekeken naar al het vrijmarkt-gedoe.
    Zal trouwe volger van je zijn, kus.

  • 01 Mei 2011 - 19:00

    Kees & Charon:

    Wat een avontuur! We zijn niet alleen trots op je maar ook wel een tikkeltje jaloers ;-) Een unieke kans! Geniet van de ervaring en heel veel succes met je job!

  • 01 Mei 2011 - 19:44

    Ko En Corrie:

    Leuk Ilse om wat van je te horen!! Je eerste werkdag zit er nu op we zijn benieuwd. Wij hebben vandaag Ties zijn 4de verjaardag gevierd was helemaal leuk. Ties was helemaal gelukkig al die kado's. Anouk heeft nog op de gitaar gespeeld. Morgen komt Guus weer een dagje. Ilse heel veel succes met alles en de hartelijke groetjes

  • 02 Mei 2011 - 10:37

    Marielle:

    Ilse, het klinkt allemaal als een vliegende start! Had ook niet anders van je verwacht. Vermaak je daar, ik volg je verhalen!! Dikke X

  • 02 Mei 2011 - 12:48

    Stella:

    Hai Ils,

    Klinkt echt helemaal super!! Die 1200 winkels wow daar heb je wel ff voor nodig.. Blijf vooral berichtjes plaatsen. Superleuk om te lezen!
    Have fun!!

    xxx Stella

  • 02 Mei 2011 - 20:05

    Noortje:

    Lieve Ilse, leuk om te lezen hoe je eerste dagen daar zijn verlopen. Goed van je dat je gelijk een simkaart geregeld hebt! Nu die drankvergunning nog ;) Veel plezier daar!! Liefs Noor

  • 02 Mei 2011 - 20:20

    Nelleke:

    Hi zus,

    Ik hoorde ergens dat er in heel Oman maar 800 Nederlanders wonen, en jij hebt er gewoon al een ontmoet binnen een paar dagen!

    Ik zal binnenkort even skype installeren dan kunnen we een keertje bellen.

    Maak er daar maar een toptijd van en ik kijk nu al weer uit naar je volgende verhaaltje!

    xxx

  • 03 Mei 2011 - 12:43

    Daphne:

    Klinkt super allemaal! Ben wel benieuwd naar een foto van je fiets. Heb je nog koninginnendag op de ambassade kunnen vieren? Ik heb Bea live gezien in Weert :)........

    X Daphne

  • 04 Mei 2011 - 06:45

    Mirte:

    Klinkt goed!! En ik zie dat je al een hele fanclub aan volgers hebt ;-) !!

  • 05 Mei 2011 - 12:07

    Anita:

    Hallo Ilze,

    Van je moeder gehoord wat je allemaal aan het ondernemen bent.
    En de site doorgekregen waarop je te volgen bent . Ik denk dat dit een hele mooie levens ervaring is (wordt) heel veel succes daar en ik ga je volgen op de site, want het is leuk om je berichtjes te lezen.
    groetjes van Anita.

  • 06 Mei 2011 - 07:57

    Gert:

    Hoi Ilse,
    ik heb je blog gevonden, geniet er van meiske.
    Gr van uit Voorthuizen
    We houden ketakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Oman

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

De hele familie in Oman

22 September 2012

Promotie

27 April 2012

Een jaar in Oman

05 Maart 2012

Visite!

22 Januari 2012

Officiële feestjes en zakentripjes!
Ilse

Vanaf 1 mei ga ik voor Ernst & Young in Oman werken. Standplaats wordt Muscat en ik zal ook daar binnen recruitment aan de gang gaan!

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 51855

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 December 2012

Oman

Landen bezocht: