Aan het werk - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Mei 2011 | Oman, Masqat

Lieve allemaal,

Allereerst dank voor alle lieve reacties. Gelukkig kunnen jullie fijn met met meevoelen, want ik zag dat het in NL ook mooi weer is!

Zaterdag heb ik kennis gemaakt met Vesna. Daar ben ik 's Avonds mee naar een première geweest van een vriend van haar. Dat zag er spannend uit met al die neonverlichting. De volgende dag aan het werk dan maar. Helaas snappen mensen werkelijk niks van al die namen in dat paspoort plus alle tussenvoegsels van de achternaam, dus uiteindelijk werd ik gedoopt tot Elizabeth Maria. Toch maar even laten aanpassen. Daarnaast moest ik meteen op voor medische check, dus ben meteen helemaal doorgelicht voor ik verder kon voor de vingerafdrukken, stickers en stempels, waarna ik eindelijk mijn visum kreeg.

Het kantoor is klein. 180 medewerkers, maar het gedeelte van het hoofdkantoor heeft er 12, waarvan Vesna er een is. Gelijk met mij is ook mijn nieuwe baas gestart, Balazs, uit Hongarije. Het kantoor heeft geen restaurant of andere luxe dingen, maar wel een jongen die je drinken brengt en stukjes appel. En er is een ruimte om te bidden. Het lastige van deze week was dat je vooral nog heel veel moet regelen en nog veel te weinig weet. Kijk er naar uit om volgende week de echte overdracht te hebben.

Maandagavond was er een borrel van Internations. Fantastische hapjes, Heinekenbier en mensen uit heel veel verschillende landen. Best grappig zo'n expatwereld want je hebt binnen no time een serie nieuwe vrienden en telefoonnummers. Voor de fanatiekelingen onder ons, er staat een foto van hieronder, en er was een NL, welke was het?

Woensdagavond naar het strand geweest en daar gegeten. Het boulevardgedeelte is een erg Westers, maar ook heel mooi. Er staan veel palmbomen aan het strand en je hebt knusse eettentjes. Gister mijn volgende NL biertje gehad en bij Vesna gezeten met Sener uit Turkije.

Vandaag eerste weekenddag en ik ben mijn levensstijl radicaal aan het veranderen. Vanmorgen half 8 mijn bed uit om te gaan snorkelen. Er zwommen aardig wat gekleurde, gestippelde en gestreepte vissen. Ik zat regelmatig in een school grijze visjes en er zwommen zelfs 4 schildpadden. Daarna ontbijtje op het terras gehad en nog even gefietst. Vanmiddag is er een Beach party bij het duikcentrum.

Het leven is hier redelijk vergelijkbaar. Je betaalt met Riaal en 1 Riaal is 1,75. De supermarkten zijn iets goedkoper (al waren grootmoeders speculaasbrokken wel erg duur) en vooral benzine is een lachertje: 21eurocent per liter. Ik ga morgen voor huizen kijken.

Koninginnedag heb ik niet meer gevierd, want er is een Koninginnedagborrel op 11 mei. Ik ga alleen aankomende week naar Dubai en kom die dag 's avonds pas terug, dus ik moet nog even kijken.

Voor jullie allemaal een heel fijn weekend!

Kus Ilse

  • 06 Mei 2011 - 11:00

    Marjolein:

    Ik denk toch die tweede man van links....De anderen zien er niet echt uit als een kaaskop haha. Leuk om te lezen hoor!

  • 06 Mei 2011 - 11:02

    Els Huiden:

    Klinkt allemaal goed, Ilse ! Geniet met volle teugen tussen het werken door.
    Leuk om als expat te werken. Prettig weekend, Els & mannen

  • 06 Mei 2011 - 11:41

    Marielle:

    Ik gok op de meest rechtse, niet vanwege zijn looks, maar vanwege die triomfantelijke grijns die hij trekt.

    Goed om weer van je te horen! Je maakt wel al aardig wat vrienden daar zo te zien, doe je goed!!

    Aankomend weekend ga ik polshoogte nemen in Utrecht (bij Karine). Even kijken of je stad er nog goed bij ligt nu je weg bent!
    xxx

  • 06 Mei 2011 - 12:23

    Martine:

    Hé Ilse, leuk om te lezen hoe het je vergaat daar in Oman. Zal binnenkort wel een langer berichtje sturen! xxx Martine

  • 06 Mei 2011 - 15:07

    Suus:

    2e van links denk ik...
    Klopt t??
    Klinkt goed joh,je verhaal!
    Komt helemaal goed met je daar!
    xx

  • 06 Mei 2011 - 15:07

    Karine:

    Ik denk ook die man tweede van links.....klopt het? Klopt het? Heerlijk om je verhaal weer te lezen! Hier zijn er ook nog steeds voldoende festiviteiten......morgen komt Valkenburg naar Utrecht :).

    Ik mail je! Wanneer kan je weer skypen?

    X Karine

  • 06 Mei 2011 - 15:13

    Willem:

    ik denk ook net als de vorige schrijvers, die met dat bleke smoeltje
    Leuk bericht om te lezen tot de volgende keer op skype
    groet Je Pappie

  • 07 Mei 2011 - 07:34

    Mariska:

    Ik ga ook voor de 2e van links, hoop niet dat ze daar denken dat alle nederlanders zo bleek zijn......
    Erg leuk om allemaal te lezen, maar wordt er ook nog gewerkt?!

  • 07 Mei 2011 - 21:54

    Nelleke:

    In Oman toch nauwelijks alcohol? Je hebt al aardig wat biertjes op anders! ;-) En 11 mei is het ook weer raak! Je loopt aardig op schema!

    have fun!!! xxx

  • 09 Mei 2011 - 17:07

    Oma Van Bennkom:

    We hebben gisteren een mooi feest gehad met als verrassing stond er ineens een draaiorgel lang zal ze leven te spelen buiten dus dat was wel leuk, alleen jammer dat jij er niet bij kon zijn. ik heb een filmpje van Martijn gezien met jouw felicitaties en je kushandje. Veel plezier toegewenst met je werk en de groeten aan Vesna van je liefhebbende OMA

  • 09 Mei 2011 - 17:27

    Evelien:

    Hi Ils! Wat een leuk stuk heb je geschreven! Klinkt goed allemaal, jij hopt van strandje naar winkeltje naar feestje, naar Dubai :) Veel plezier en succes en ik kijk al uit naar je volgende verhaal! X Eef PS: met die bril is de NL'er!

  • 10 Mei 2011 - 08:31

    Marijke:

    Ha ha, beetje laat maar ik ben toch ook bang dat die gozer het is..... Hoewel die achteraan met blauwe blouse ook zou kunnen

  • 10 Mei 2011 - 17:29

    Stella:

    Ik zeg die meneer die omhoog kijkt! hahaha. Superleuke foto's, echt leuk om te zien allemaal. Geniet ervan meid!!

  • 11 Mei 2011 - 21:18

    Marianne Van Benneko:

    Hoi Ilse,

    Leuke verslagen en leuke foto's. Vooral die strandfoto. Gelukkig hoef je geen zwemburka om. Hier in Schalkwijk is het ook heel lekker weer en af en toe doen we de regendans in de hoop op een buitje ('s nachts) Geniet van alle nieuwe indrukken en natuurlijk ook de zon en het strand.

  • 13 Mei 2011 - 07:20

    Mertein:

    Vergeet de zoektocht naar de Nederlandse man, wat doet die kerel direct links van je? Lijkt alsof hij zojuist een wesp heeft ingeslikt...

  • 15 Mei 2011 - 11:11

    Annemarie:

    Il, ik heb skype! wat is je skypeadres? Ik heb geen facebook, maar heb via via begrepen dat je geen mail meer kan lezen, dus dan maar zo... Oh ja, leuk verhaal weer trouwens, maarre... ik dacht dat je een vergunning moest hebben om aan bier te komen? Dacht dat je anderhalf jaar lang nuchter zou zijn, maar dat valt dus tegen (of mee...) Gelukkig maar, dan weet ik in ieder geval dat als ik je een keer kom opzoeken, we niet zullen omkomen van de dorst ;)

  • 15 Mei 2011 - 16:04

    Tina Melissa En Jero:

    hoi hoi hoe is het daar???? ziet er allemaal cool uit !!!!
    groetjes uit woudenberg

  • 17 Mei 2011 - 15:00

    Lenneke:

    joehoe! Eindelijk up-to-date (naja, tm 6 mei) voor wat betreft je ervaringen daar. EY Oman ziet er goed uit - jaloers! Lees bij annemarie dat je geen emails meer kan lezen?!

    dikke knuffel!

  • 18 Mei 2011 - 19:58

    Lies Bunnik:

    Hoi Ilse
    wat een uitdaging. In Dubai nog in de hoogste toren geweest?, Kalifa toren.
    In Dubai is zeker geen alcohol, tenminste wij kregen het daar niet.
    geniet er van succes.

  • 22 Mei 2011 - 19:38

    Gert En Thea:

    Hoi leuk om je zo te volgen.volgens mij vermaak je je prima.liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Oman

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

De hele familie in Oman

22 September 2012

Promotie

27 April 2012

Een jaar in Oman

05 Maart 2012

Visite!

22 Januari 2012

Officiële feestjes en zakentripjes!
Ilse

Vanaf 1 mei ga ik voor Ernst & Young in Oman werken. Standplaats wordt Muscat en ik zal ook daar binnen recruitment aan de gang gaan!

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 51845

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 December 2012

Oman

Landen bezocht: