Een huisje en een huisgenoot! - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Een huisje en een huisgenoot! - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Een huisje en een huisgenoot!

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Mei 2011 | Oman, Masqat

Hallo allemaal,

Dank voor alle leuke en enthousiaste reacties!

Allereerst natuurlijk de uitslag van de Raad-de-Nederlandercontest: de uiterst blonde man ofwel de tweede van links :-)

Hier alles goed. Inmiddels hebben we de 45 graden aangestipt, dus het idee van lekker in de zon liggen is er niet meer echt bij, tenzij je dat in de zee doet. Dus ik heb nu vooral een rode neus.

Laten we even terug gaan naar 2 weken geleden: de beach party. Een groot succes, veel verschillende nationaliteiten en een dj op het strand met een grappige lasershow. Hier ontdekt dat ze niet alleen Heineken schenken maar ook Grolsch (wat vervolgens niemand kan uitspreken). Topavond gehad, een groot drankfeest en een gesneuveld fototoestel met veel zand... Voordeel was wel dat je zo weer nieuwe mensen leert kennen en zo bouwen we zowaar iets wat op een vriendenkring lijkt.

De volgende week begon in Dubai. Overdracht gehad, dus ik blij, want ik heb inmiddels een aardig beeld van wat er van me verwacht wordt. Het komt er op neer dat ik de recruiters ondersteun en stuur bij het doen van hun recruitment, dus inmiddels heb ik half het Midden-Oosten al aan de lijn gehad. De eerste avond van die week hadden we ook teametentje en ja hoor tante Lies, daar hadden we ook gewoon wijntjes bij het eten, dus ik denk dat jullie in het verkeerde hotel zaten. Mijn Nederlandse collega uit Dubai sloot ook aan bij het etentje, erg leuk ook.

Uiteraard ben ik de tweede avond nog wel even gaan kijken in de Shopping Mall en ja, het is echt over-the-top. Een fonteinshow op Michael Jackson en een aquarium met het formaat van de dierentuin met haaien er in, het kan niet gek genoeg zijn. Je hebt er zo ongeveer een plattegrond nodig om de weg te vinden, want het is echt heel groot.

Vorig weekend weer terug in Oman rustig aan gedaan. Weer gaan snorkelen in de morgen en een zwembadje gevonden voor in de middag. 's Avonds trad er een bandje op bij een van de hotels, dus dat was ook leuk. Zaterdag ben ik nog appartementen gaan kijken, maar kale huur is ook echt kaal en je moet alles, incl kooktoestel zelf aanschaffen. Dat vond ik niet heel handig en mijn collega Vesna had aangeboden dat ik ook bij haar kon gaan wonen, dus uiteindelijk ben ik vandaag bij haar ingetrokken.

Maandag was Vesna jarig en dat vierde ze donderdag, dus dat leek ons het ideale moment om een stapavond te organiseren. We zijn uiteindelijk in Rock Bottom beland en dat was een super leuke tent. Er stond een band te spelen en het was gezellig druk en.....de mannen dansen hier ook gewoon ;-) Gisteren nog naar de Grand Mosque, het Oman Dive Center geweest en daar de halve middag in de zee gelegen en daarna een tourtje paleis en souk gedaan. Vandaag een (ver)huisdag ingelast en nu dus heerlijk een eigen plekje.

Heel fijn weekend nog allemaal met het lekkere weer in Nederland! Ik ga nu slapen, want ik moet morgen weer aan het werk...

x Ilse

p.s. mijn hotmail kan ik inmiddels weer gewoon gebruiken.

  • 21 Mei 2011 - 23:08

    Mama:

    Hoi lief.
    Het is hier zondag 0.30 uur en kom net terug van het feest van Loek.
    Zij is 65 jaar geworden dus reden voor een feest. Harstikke gezellig. Daar was het ook een tropisch temperatuurtje . het feest begon al om 4 uur, we hebben er heerlijk gegeten, en ze hadden er ook lekkere wijntjes.
    Je pap is al naar boven maar ik wilde eerst nog even kijken of je nog iets leuks te vertellen had.
    Het klinkt allemaal heel leuk en wat fijn dat je bij Vesna kan gaan wonen. Nou schat, vel sukses met werken, ik ga lekker slapen en gaan we deze week nog een keer skypen want ik wil wel graag je gezichtje zien! Doe je voorzichtig .

    Kus Mama



  • 21 Mei 2011 - 23:16

    Nelleke:

    Gezellig strandfeestje, zelf nog aan de waterpijp geweest???

    Ik heb vandaag een spinningmarathon gedaan, drie uur gefietst voor een goed doel: KWF Kankerbestrijding. Wel zwaar hoor. Ik had ook niet zo'n fietsbroekje aan, dus ik heb aardige pijn aan mijn billen enzo ;-). Vorige week had ik tijdens de verjaardag van oma €150,- opgehaald van mensen die mij sponsoren, dus ik heb het zeker niet voor niets gedaan. Vanavond zijn we nog naar een benefiet concert geweest, ook voor de kankerbestrijding, dus ik ben goed bezig geweest vandaag!

    Ik wil deze week even skype installeren, laat je dan even weten wanneer je op skype bent?

    xxx van je zus

  • 22 Mei 2011 - 03:29

    Els:

    Geweldige verhalen, Ilse ! Geniet daar, naast het werken, met volle teugen. Leuke baan en lekker internationaal. Deze super ervaring pakt niemand jou meer af. Je leert er onwijs veel van, alleen al van allerlei interessante cultuurverschillen.
    Mijn leven als 40-jarige is totaal anders, maar ook heel gezellig met 3 heerlijke mannen. Arjan is nu koeien melken en Bart en Jens liggen nog lekker te slapen, maar zijn iedere avond helemaal zwart van het spelen op de boerderij. Een douche en bad doen wonderen ! In augustus zullen wij verhuizen naar een boerderij in Groningen, dus er is veel op te ruimen & in te pakken.
    Werk ze & geniet in Dubai !
    Groetjes uit Lieshout, Els & mannen

  • 22 Mei 2011 - 06:41

    Anouk:

    Ha Il,
    Erg leuk om je gisteren gesproken te hebben!
    Wat is eigenlijk je nieuwe adres?
    X Anouk

  • 22 Mei 2011 - 07:31

    Karine:

    leuk, leuk, leuk!

    Doe je er ook wat foto's van je nieuwe onderkomen bij? Ben benieuwd hoe mooi de fotolijst hangt ;).

    Fijn dat je nu op een Skype-lokatie zit :).

    Werk ze!

    XXX

  • 22 Mei 2011 - 14:43

    Lenneke:

    Servus!

    Super baan lijkt mij, ik weet zeker dat ze daar de juiste persoon op hebben gezet! Maar is het tot op heden ook zo leuk als het lijkt te klinken?

    Lachen he, zo'n vriendenkring opbouwen - hoe makkelijk dat gaat. En lekker internationaal. Ben benieuwd naar je huis(je?).

    Vanuit hier geen nieuws, Iris bevalt waarschijnlijk net als wij weg zijn (2 dagen later uitgerekend). Met de kids is leuk maar ook zeer vermoeiend (respect voor alle ouders!) en stiekem heb ik gewoon heel veel zin om terug naar Nederland te gaan en een beetje rust in te bouwen.. (jaja, zeg ik dat echt?)

    Niet te veel partyen! ;)

    kus x

  • 23 Mei 2011 - 07:31

    Marielle:

    Yo Ilse!

    Ook ik ben benieuwd naar je huisje!!
    Wist niet dat er in het Midden-Oosten ook wel es een feestje was :D
    Geniet ervan!

    Hier alles prima. XXX

  • 23 Mei 2011 - 07:37

    Stella:

    Leuk leuk leuk Ils! Echt fijn beginnen zo trouwens met een nieuw berichtje uit Oman op de maandagochtend! Klinkt errug goed allemaal. Lekker dat je nu je eigen plekje hebt. Eind vorige week was toch nog even druk hier met 2 activiteiten, maar deze week gelukkig een stuk rustiger. Nog 3 weekjes en dan lekker naar Curacao. Can't wait! Geniet van alles meid!! We mailen!

    xx

  • 24 Mei 2011 - 20:59

    Denise:

    Hoi Ilse,

    Fijn dat je een plek hebt gevonden om te wonen. Leuke foto's!!!

    Groetjes Denise

  • 25 Mei 2011 - 08:55

    Noortje:

    Ha Ilse,

    Fijn om te horen dat je 't naar je zin hebt daar en al vanalles hebt meegemaakt! De foto's zien er goed uit! En niet geheel onbelangrijk: heb je nog iets gekocht in de Shopping Mall? Zet je er de volgende keer foto's op van jullie appartement?

    Veel plezier daar!

    Liefs Noor

  • 25 Mei 2011 - 20:12

    Dennis:

    He Il,

    super grappig om je verhalen te lezen. Krijg een klein beetje een beeld bij Oman en het zou maar zo kunnen dat Nel en ik een keer langs komen. Wat ook leuk is om te zien, is dat je nog steeds met je blote billen gezicht de straat op kan en dus geen Burka aan hoeft. Al met al moet het daar goed te doen zijn. Als ik het goed begrijp is het nu weekend voor je, dus geniet ervan en kom maar snel weer met een leuk reisverslag.

    Dikke X Dennis

  • 26 Mei 2011 - 13:55

    MJ:

    heeee Ilse, leuk om tre lezen en wat een schitterende foto's.
    Veel succes en ook.......genieten!!
    gr MJ

  • 27 Mei 2011 - 14:44

    Harrij:

    Hoi Ilse.

    He he eindelijk gevonden.
    Hoe is het bij jouw, ben je al helemaal thuis in de zandbak of valt het zand wel mee. Is je werk leuk en is het wat je dacht,wat moet je eigenlijk doen. Ik heb begrepen dat woonruimte heb gevonden bij een collega, daar kan je goed mee overweg. Heb je daar ook een tropenrooster voor je werk wat is de temperatuur zoal. Hier gaat alles zo zijn gangetje. Ik ben met je vader aan het snoeien, of weet je niet meer wat dat is ?.
    Bij de fruitspelen (dat gaat ook gewoon door) mis ik je lachende gezicht.We hebben het vorige weekend de 65 ste verjaardag van Loek gevieerd (vooruit 29-6 echt) alles was prima maar bij mijn 65 vond ik de bediening leuker. Ik ben niet zo'n schrijver dus ik hou er maar mee op.


    Groetjes Harrij Vernooij

  • 29 Mei 2011 - 08:03

    Alex En Marleen:

    Hee Ilse!

    Leuk om je verhalen te lezen! Volgens mij wil je daar voorlopig niet meer weg.. Het verhaal over de shopping malls in Dubai is voor ons heel herkenbaar, verdwalen gaat erg makkelijk..

    Ook fijn dat je een huisje gevonden hebt en, nog belangrijker, een plekje om af te koelen.

    Geniet ervan!
    Lfs Alex en Marleen


  • 31 Mei 2011 - 13:27

    Yoram:

    Te gek allemaal Ilse! Goed naar je zin dus! Erg leuk om te lezen!
    Y

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Oman

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

De hele familie in Oman

22 September 2012

Promotie

27 April 2012

Een jaar in Oman

05 Maart 2012

Visite!

22 Januari 2012

Officiële feestjes en zakentripjes!
Ilse

Vanaf 1 mei ga ik voor Ernst & Young in Oman werken. Standplaats wordt Muscat en ik zal ook daar binnen recruitment aan de gang gaan!

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 51850

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 December 2012

Oman

Landen bezocht: