Een autootje met casettespeler - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Een autootje met casettespeler - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Een autootje met casettespeler

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Juni 2011 | Oman, Masqat

Lieve allemaal,

Het is weer tijd voor een update. Natuurlijk heb ik als expat zonder sociale dingen als verjaardagen en familiebezoekjes weinig te doen, maar ik weet toch mijn weekjes nog aardig te vullen.

Allereerst hebben we natuurlijk werk. Dat gaat erg goed allemaal. Ik doe heel veel nieuwe en andere dingen en ook mijn manager heeft het idee dat ik er veel van weet, dus dat is ook prettig. Ik hou me nu ook bezig met de lancering van de website bijvoorbeeld en ik ga het stage introductieprogramma updaten. Ik mag zelf bedenken hoe en wat ik doe, ik probeer het uit in een van de kantoren en als het werkt, kan ik het introduceren bij de andere kantoren. En de andere kantoren liggen uiteraard in andere landen van het Midden-Oosten. Ik werk nog wel een klein beetje mee in Muscat waar we de uitgebreide selectiedag maar eens geintroduceerd hebben. En als het werkt, ga ik het uiteraard weer doortrekken naar de andere landen.

Ook 's avonds vermaak ik me prima. Ik heb nu ook de sportschool ontdekt, waar ik gisteren met 75% mannen in een aerobic-bodyshape achtige les stond. Was toch een geheel nieuwe ervaring :-) Verder ben ik de laatste 2 maandagen naar de karaoke geweest, wat ook erg succesvol was. De barretjes in de hotels zijn altijd open, maar het is meestal redelijk rustig. Uiteraard prima voor een pint bier. Je kunt hier niet gemakkelijk alcohol krijgen, maar als je het ergens kunt krijgen doen ze zeker niet lullig.

Afgelopen week was Martijn er dan! Ik heb eerst 2 dagen vrij gedaan en we hebben heerlijk genoten van het 'warme' weer. Ook heb ik vorige week een autootje gekocht: een heuse Suzuki Celerio uit 2010 met cassettespeler, handmatige deurvergrendeling en ook de ramen draaien we gewoon nog open. Maar gelukkig zit er wel een goede airco in, dus we hebben gezellig singhtseeing in Muscat gedaan en ik ben voor het eerst buiten Muscat geweest!

Toen we aankwamen in Nizwa was het praying time en het was stiekem wel een fantastisch gezicht om iedereen zo op straat te zien staan in grote getalen en te zien buigen en knielen op het zelfde tijdstip. Alle sandalen hingen keurig aan de hekken van de moskee. Daarna hebben we traditioneel Omaans gegeten, waar we in onze eigen ruimte op de grond werden neergezet. 's Middags ook nog naar de grotten geweest, erg mooi, en 's avonds nog over de souk gestruind. Zaterdagavond Martijn uiteindelijk weer op het vliegtuig gezet voor de aankomende 4 weken.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe wagentje in elk geval. De hoeveelheid flitspalen zijn hier alleen te vergelijken met de hoeveelheid lantaarnpalen in Nederland, dus dat wordt nog uitkijken. En je krijgt hier geen post, dus je boetes ontdek je alleen als je je auto moet verlengen 1 x per jaar.

Over post gesproken: als je iets wilt sturen, kan het toch alleen naar kantoor. Het post systeem schijnt toch niet echt te werken... Alleen voor de Arabische folders is het kennelijk geen probleem.

Heel veel liefs vanuit Oman!

  • 14 Juni 2011 - 18:51

    Noortje:

    Hoi Ilse,

    Leuk om je update te lezen! Hihi een cassetterecorder in je auto, gelukkig heb je ook airco!
    Blij om te lezen dat je het daar goed naar je zin hebt en dat Martijn afgelopen week langs is geweest. Hier alles goed. Ik ga binnenkort bij Annemarie & Menno eten met Stefan.

    Veel plezier daar verder meid!

    Liefs Noor

  • 14 Juni 2011 - 19:02

    Ronald,Suus & Mathys:

    Mooie foto's weer.Martijn at hier vanavond en was erg enthousiast over z'n bezoek aan jou.
    Fijn dat je hem weer even gezien hebt!
    Kus van ons 3

  • 14 Juni 2011 - 19:20

    Den En Nel:

    Prima tijdverdrijf! Wij zitten nu bij de iikea afhaalservice op onze kasten te wachten en lekker jouw verhaal te lezen! Makkelijk he de blackberry. Kus

  • 14 Juni 2011 - 19:27

    Karine:

    Whoehoe, kan niet wachten! Donderdag gaan Martijn en ik boeken voor de herfst......Oman (&Ilse)....here I come! Leuk weer een update hoor :)!
    XX

  • 15 Juni 2011 - 03:08

    Els:

    Super om te lezen dat het, ook op jouw werk, helemaal goed gaat. Leuk dat jouw vriend naar Oman was gekomen. Jouw ouders heb ik via skype gesproken. Geweldig dat zij ook naar jou komen. Veel plezier !

  • 15 Juni 2011 - 07:41

    Marjo:

    Goed hé dat het dat zo goed gaat op je werk! Zo te horen zijn ze erg blij met je. We zullen zaterdag een borrel op je drinken bij Daan en Walter!

  • 15 Juni 2011 - 19:58

    Annemarie:

    Hi sister! Nice verhaal weer. Mag ik volgend jaar ergens langs komen? We moeten maar weer eens skypen binnenkort, is weer eventjes geleden. Ik zal eens wat momentjes op de mail zetten naar je.

    xxx

  • 16 Juni 2011 - 11:32

    Poelmannetjes:

    Hi Ilse,

    Wat ontzettend leuk toch weer om je verhaal te lezen.
    Zo'n nieuwe auto met cassettespeler!!!
    Hihi, wie had dat gedacht.
    Maar daar kan je ws ook nog casettebandjes te pakken krijgen.
    Wat heerlijk dat Martijn is langsgeweest, heeft hij ook een idee hoe jij nu leeft.
    Heel veel plezier en succes met al je bezigheden.
    We blijven je volgen...

    X Marnix, Marianne, Milou en Daan

  • 16 Juni 2011 - 18:00

    Willem:

    Hoi Ilse, jij zit wel goed met je 75% mannen, je zal jezelf een beetje aan moeten passen en ook je sandalen aan het hek moeten hangen en mat je knieein op de grond en maar bidden, volgens mij ben je helemaal hrvormd als je terug komt volgend jaar.Maar je met je celerio kom je wel door Muscat heen en ben blij dat het met je werk aqllemaal goed gaat.succes verderen tot skype
    je pappie

  • 20 Juni 2011 - 16:15

    (ome) Theo:

    Hai die Ilse
    Wat een mooi verslag weer. Erg duidelijk en smeuig geschreven. (Ja die 2 puntjes op de i, krijg ik niet voor elkaar. Vergeef me.)
    Jammer voor je is dat Martijn weer weg moest, maar gelikkig heb je de sportschool nog.
    BTW ik zoek nog een paar mooie sandalen. 43 is de maat.
    Groetjes en veel sukses. Goed eten hoor!
    Theo

  • 25 Juni 2011 - 13:09

    Denise:

    Hoi, Stoere auto, lekker wit ook hebben ze wel een wasstraat in de buurt?? Fijn dat alles goed gaat en dat je kan vermaken als je niet op je werk bent. Ben je al toe aan je nederlandse pakket dan kunnen we er wel wat cassetes bij doen. volgens mij heb ik nog wel wat! Groetjes Denise en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Oman

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

De hele familie in Oman

22 September 2012

Promotie

27 April 2012

Een jaar in Oman

05 Maart 2012

Visite!

22 Januari 2012

Officiële feestjes en zakentripjes!
Ilse

Vanaf 1 mei ga ik voor Ernst & Young in Oman werken. Standplaats wordt Muscat en ik zal ook daar binnen recruitment aan de gang gaan!

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 51856

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 December 2012

Oman

Landen bezocht: