Een Omaanse bruiloft - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Een Omaanse bruiloft - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Een Omaanse bruiloft

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Juli 2011 | Oman, Masqat

Lieve allemaal,

Dit keer iets sneller een update dan de vorige keer. Hier alles goed. Ja hoor, ome Theo, ik eet nog steeds goed ook. En voor Denise, de wasstraat is hier een grappige ervaring. Zodra je uit de wasstraat komt, staan er 3 mannetjes klaar met een handdoek om je auto droog te maken. Maar die cassettebandjes mogen opgestuurd worden hoor, want hier heb je ze hoofdzakelijk met Arabische muziek...

Qua werk hebben we het eerste grote event gehad. Afgelopen dinsdag was de selectiedag voor Muscat office. Dat ging zeker niet geheel vlekkeloos. Bij nader inzien was er toch connectie met het intranet van werk nodig, waardoor de IT mannen er de hele dag waren. Ik snap nog steeds niet waarom dingen niet sneller kunnen, maar gelukkig zijn we in Oman en maakt niemand zich er kennelijk druk om, dus ik ook niet. Al met al vond iedereen het een groot succes en moest ik het maar doorvoeren naar de andere kantoren!

Het grote nieuws is dat ik een appartementje voor mezelf heb gevonden! Catfight met Vesna? Nee hoor, dat was het niet, maar er is ook een vriendje in het spel en in het huis gekomen en met z´n 3-en is toch niet zo ideaal, dus een zoektocht ingezet en een 2 kamerappartementje gevonden in een leuke buurt en nu ga ik volgende week verhuizen. Foto´s volgen de volgende keer.

Inmiddels heb ik een paar relaxe weekenden achter de rug, DE club van Muscat bezocht, Zouk, en daar is het systeem dat mannen betalen en vrouwen gratis naar binnen mogen. Voor het geld krijgen de mannen een kaart waar ze drankjes van kunnen kopen en dus automatisch de vrouwen trakteren, want alleen krijg je het bijna niet op gedronken. Top systeem zeg ik ;-)

Gisteren ging ik weer lekker zwemmen met Moataz en Marie. Nu vertelde Marie dat ze ´s avonds een Omaanse bruiloft had. Vond ik uiteraard interessant. Ik kon ook wel mee gaan. Zo gaat dat tenslotte in Oman, iedereen is welkom om mee te vieren. Dus ik had een half uur om mezelf netjes te maken en daar gingen we dan. Mannen en vrouwen vieren het gescheiden, dus we waren alleen onder de vrouwen. Iedereen liep met sluier naar binnen en daarna ging de abaya (zwarte gewaad) uit en hoofddoek af. Er verschenen prinsesachtige jurken met meer nep en blingbling dan ik ooit gezien heb. Toen was het ´zoek de bruid´. Maar de bruid kwam pas na een uur binnen in een witte jurk met glimmers en ze mocht vooral niet te vrolijk kijken, want het is ten slotte droevig dat je je familie gaat verlaten. De bruid heeft zich de rest van de avond geleend voor de fotoshoot. Na de entree vloog iedereen op het buffet, werd er gegeten en daarna gedanst. Was helemaal top. Na 1,5 uur was er een teken en iedereen rende naar zijn plek, deed de abaya en hoofddoek om en daar kwam manlief met zijn broers, waarna ook manlief aansloot bij de fotoshoot. De belangrijkste mensen zeiden nog gedag tegen het bruidspaar en toen konden we gaan. Helaas kon ik geen foto´s maken, want stel je voor dat ik ze op Facebook zou plaatsen zonder hoofddoek, maar heb wel de zus van de bruidegom op de foto in princessenjurk met nepwimpers, nephaar en alles er op en er aan.

Dat was het voor nu even. Tot schrijfs en geniet van de zomervakantie!

x Ilse

  • 02 Juli 2011 - 16:23

    Els:

    Super verhaal, Ilse ! Heerlijk dat jij een eigen appartement gevonden hebt. Wat meer privacy is toch wel lekker. Apart en uniek om een Omaanse bruiloft mee te maken. Vooral lekker uitgaan met dit systeem ! Succes op jouw werk.
    Het is warm daar met 44 graden...
    Hier vieren wij verjaardagen van oudste zoon Bart (4 jaar geworden), petekind Matteo (1 jaar) en komende week hubby Arjan ! Jouw pap en mam hebben wij onlangs nog via skype gesproken, wat erg leuk was. Voor mijn ouders heb ik ook skype geïnstalleerd.
    Groetjes, Els & mannen

  • 02 Juli 2011 - 17:16

    (ome) Theo:

    Hoi die Ilse,
    Dat is wel lekker makkelijk daar, je gaat met iemand mee naar een bruiloft en je hebt gelijk eten en drinken.
    Het uitgaansleven idem dito. De mannen betalen.
    Mooi dat je een eigen appartementje gevonden hebt. Ook vlakbij in dezelfde buurt? En heb je zelf al veel spulletjes?
    Dan nog even wat vraagjes.
    Is het Levensonderhoud daar duur? Boodschappen, kapper, kleding etc....

    Nou Ilse groetjes en het beste ermee.

    ome Theo

  • 02 Juli 2011 - 17:32

    Annemarie:

    Haha, nu weet ik zeker dat ik je volgend jaar kom opzoeken. Ik ben er nu al van overtuigd dat het uitgaansleven zal gaan bevallen! Ik dacht even toen ik de titel van je verhaal zag dat ik wat had gemist toen Martijn je was komen opzoeken een paar weken geleden. Maar gelukkig, zover is het nog niet, want dat had ik natuurlijk niet willen missen.

    Toedeloe!

  • 02 Juli 2011 - 17:38

    Ronald,Suus&Mathijs:

    Wow,wat een leuke ervaring om dit tafereel mee te maken!Leuk zeg!Bijzonder.En lekker,je nieuwe eigen appartementje!Beter!

  • 02 Juli 2011 - 18:35

    Theo En Mariette:

    Wat een geweldig verhaal over die bruiloft, zeg. Daar hadden we wel bij willen zijn. Je maakt wel wat mee, hoor. Helemaal geweldig.
    Gelukkig kunnen we nu reageren, want onze computer op de camping doet zo raar. Maar we zijn je niet vergeten hoor.
    Voor ons zit de vakantie er weer op en gaan we weer vroilijk aan het werk.
    Liefs,

    Theo en Mariette Koot

  • 03 Juli 2011 - 17:11

    Anouk:

    Zij konden ook wel naar ons NEP feest komen... Wat gaaf om dat eens mee te maken. En lekker dat je al zo snel een nieuwe woning hebt gevonden! Is die witte auto op de foto trouwens van jou? Cool bakkie. Hier alles prima. Vandaag even bij Marie en Jos geweest en vanmiddag was het top weer! Heerlijk!
    Tjuus Anouk

  • 04 Juli 2011 - 09:31

    Daphne:

    Klinkt goed! Zie dat het gelukkig ook al weer wat beter weer is geworden :)! X

  • 04 Juli 2011 - 17:26

    Fleur:

    Ha ilse,
    Wat leuk om je verhalen te lezen en fotos te zien! Mooi dat het je goed bevalt. Echt grappig, de verhalen over de wasstraat en een omaanse bruiloft, echt een hele andere verhalen!
    Heel erg veel plezier en succes!
    Liefs vanuit den haag,
    Fleur

  • 04 Juli 2011 - 17:27

    Fleur:

    Hele andere wereld.. Bedoel ik :)

  • 08 Juli 2011 - 20:51

    Ome Ko/tante Corrie:

    Wat leuk om weer wat van je te horen.
    Heerlijk dat je nu een appartement voor je zelf hebt.
    Leuke foto's wij vinden jouw jurk ook erg mooi hoor!! Ilse wij zijn ook een weekje op vakantie geweest. Wij hebben de Bodensee rond gefietst. Was erg mooi. Deze week ook een mail van Martijn gekregen met foto's van de band Silbury. Nog een paar dagen en Martijn is een paar weekjes bij jou. Fijne tijd gewenst en hartelijke groetjes.

  • 08 Juli 2011 - 20:51

    Ome Ko/tante Corrie:

    Wat leuk om weer wat van je te horen.
    Heerlijk dat je nu een appartement voor je zelf hebt.
    Leuke foto's wij vinden jouw jurk ook erg mooi hoor!! Ilse wij zijn ook een weekje op vakantie geweest. Wij hebben de Bodensee rond gefietst. Was erg mooi. Deze week ook een mail van Martijn gekregen met foto's van de band Silbury. Nog een paar dagen en Martijn is een paar weekjes bij jou. Fijne tijd gewenst en hartelijke groetjes.

  • 11 Juli 2011 - 01:50

    Mariska:

    Hey Il,

    Weer leuk om te lezen, ook leuk trouwens om je weer ff gesproken te hebben (ook al is t weer ff geleden). Fijn dat je een eigen plekkie hebt, ben benieuwd naar de foto's. Moet je het wel zelf inrichten?
    Hier alles goed met ons.

    Liefs Arjan, Maris & Lars

  • 11 Juli 2011 - 07:59

    Samantha Rietdijk:

    Hi Ilse! Ik ben ook net voor werk aangekomen in Muscat.. Zal je even of FB toevoegen! Groetjes, Samantha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Oman

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

De hele familie in Oman

22 September 2012

Promotie

27 April 2012

Een jaar in Oman

05 Maart 2012

Visite!

22 Januari 2012

Officiële feestjes en zakentripjes!
Ilse

Vanaf 1 mei ga ik voor Ernst & Young in Oman werken. Standplaats wordt Muscat en ik zal ook daar binnen recruitment aan de gang gaan!

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 1238
Totaal aantal bezoekers 51854

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 December 2012

Oman

Landen bezocht: