De groene berg - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu De groene berg - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

De groene berg

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Juli 2011 | Oman, Masqat

Lieve allemaal,

Allereerst, bedankt voor de lieve, enthousiaste reacties en updates. Super leuk dat ik op de hoogte wordt gehouden van het Nederlandse leven.

Inmiddels heb ik mijn verhuizing achtern de rug en woon ik heerlijk alleen. Nou ja, alleen. Martijn was er ook de afgelopen 2 weken. We hebben eerst een week lang elke avond besteed aan home shoppen en nu staat alles er dan ook. Huizen en inrichting zijn aan de prijzige kant, eten is redelijk goedkoop, maar alcohol is duurder. Ik heb nu wel mijn alcoholvergunning! Dat is wel fijn net voor de Ramadan. De drankwinkel is verstopt onder de naam Marketing services...

Het fijne is dat ik nu maar 7 minuten van mijn werk zit en naar mijn favoriete restaurantje kan lopen. En ook de karaokebar zit op loopafstand. Op de weg naar het restaurantje roken we wiet. Toen Martijn dat opmerkte, zei ik 5 meter verder: ik zou bijna denken dat we in een wietplantage lopen. En inderdaad, daar staken plantjes met 5 blaadjes boven de bosjes uit. Een van onze vrienden doet nu onderzoek of dat ik me hier echt thuis kan voelen.

Inmiddels begint mijn sociale leven ook weer aardig vorm te krijgen. Mijn eerste afscheidsfeestje heb ik inmiddels gehad (van Marie) en ook de nodige verjaardagsfeestjes zijn al weer geweest. Ook dat iemand terug is van een langere vakantie wordt gevierd. Even een stoer detail is dat we hier ook een dj kennen van het meest populaire Engelstalige radiostation.

Vorig weekend hebben zijn we met Moataz en Teresa de bergen in gegaan, naar Jebel Akhdar, de groene berg, met een 4x4. Gelukkig geeft Teresa hier les in automechanica, want hoe die auto werkt, kun je onderweg uitproberen. Langs de ruines en Diana's viewpoint, kwamen we uiteindelijk uit bij een doodlopende lange weg. Aan het einde kon je aan de andere kant van de kloof een heel klein dorpje zien liggen dat tegen de bergen aan gebouwd was. We moesten lopend verder en toen we aankwamen werden we hartelijk verwelkomd (in het Arabisch) door 2 mannen die ons al vanuit hun hutje met de verrekijker hadden gevolgd. Er kwamen pruimen, dadels en koffie, Moataz (Palestijns)diende als gids en ze legden uit dat ze met 50 familieleden zo woonden. Er was overigens wel tv en airco. Ze hadden een bibliotheek om hun eigen kinderen ook les te kunnen geven. De mannen hadden wat weg van Osama, vrouwen hebben we niet gezien.

Maandagavond was Internations. Een van de Arabische vrienden werd beedigd als ambassadeur en inmiddels heb ik nog een Nederlander ontmoet.

Werk gaat prima. Mensen weten me inmiddels te vinden en bellen me op om te vragen of ik dingen voor ze op wil lossen. Ik ben nu ook aan het kijken of we andere testen moeten gaan gebruiken om de studenten te testen. Ook krijgen we een andere website, waar ik de inhoud lokaal moet maken. Nog best lastig om dingen in het mooi Engels te moeten opschrijven. Het is wel leuk dat ik hoofdzakelijk andere mensen aan het werk zet nu. Ideaal, want morgen vertrekken we naar Libanon op vakantie!

Ik begreep dat in Nederland nu iedereen maar naar Frankrijk en Italië op vakantie gaat. Hier is het nog steeds gewoon 40+. Wij vertrekken morgen naar Libanon. Beirut schijnt het Parijs van het Midden-Oosten te zijn, dus ik leef ook een beetje met jullie mee ;-)

x Ilse

  • 22 Juli 2011 - 07:20

    Stella:

    Hi Ils!

    Leuke foto's!! Fijn dat het allemaal is gelukt met verhuizen. Nu lekker je eigen plekje. Heel veel plezier in Libanon!

    xxxx

  • 22 Juli 2011 - 07:55

    Mama:

    Hoi lieverds. (ja nu natuurlijk ook voor Martijn)

    Wat leuk om weer een verhaaltje van jullie te lezen
    Jullie vermaken je wel merk ik.
    Je hebt er weer een mooi huisje van gemaakt hoor,en bij zoveel leuke dingen zo lekker dicht bij.
    Nou schatten, heel veel plezier op vakantie in Libanon ,doe voorzichtig en we houden contact.
    Knuffels van je mam.

  • 22 Juli 2011 - 08:09

    Daphne:

    Hi,

    Wist niet of ik nou van de week nog gereageerd had, maar supermooi huisje! Ziet er gezellig uit! Ben benieuwd hoe je Libanon gaat vinden en als je nog een lekker Omaans recept hebt moet je het echt ff een keertje doorsturen, ga ik het hier ook uitproberen!

    Liefs Daf

  • 22 Juli 2011 - 08:33

    (ome) Theo:

    Hoi Ilse
    Geweldig verhaal weer Ilse.
    Mooie foto's meid! Inderdaad een hoog Osama gehalte in dat dorp. Waarschijnlijk hebben ze hun vrouwen in de schuilkelders of grotten verstopt. Je keuken vind ik errug mooi. De verticale fotolijst meen ik nog te herkennen van je afscheidsfeest. Als ik het goed gelezen heb, krijgen we bij jouw thuiskomst weer een feest, want dat is daar ook de gewoonte. Kan het zijn dat ik nog een foto gemist heb van de buitenkant van je woning?
    Nou Ilse en Martijn, veel plezier daar samen en tot horens.
    Groetjes Theo

  • 22 Juli 2011 - 08:37

    Marjolein:

    Super gaaf huisje zeg!!! En fijn dat je nu een eigen plekje hebt, heb je mijn fotos ook ontvangen??

    xx

  • 22 Juli 2011 - 10:43

    Lenneke:

    Hi! huis is nu een stuk duidelijker ;) ziet er top uit!

    Super om je even 'live' te spreken, hele fijne vakantie samen!!
    x

  • 23 Juli 2011 - 21:20

    Marianne:

    Hey Ilse,

    Leuk huis heb je daar. Veel plezier in Libanon.

    Groetjes Marianne

  • 24 Juli 2011 - 17:56

    Gert En Thea:

    Lieve Ilse,

    Het ziet er naar uit dat je je draai aardig gevonden hebt.Je huis ziet er leuk uit.Heerlijk op vakantie samen.Wij hebben onze reis geannuleerd ivm mijn operatie,ik knap niet snel genoeg op wel jammer. mathijs is wel weg .De vrienden waar we mee zouden gaan vroegen of hij kwam.Dus is hij vorige wk alleen maar wel onder begeleiding naar zuid frankrijk gevlogen,stoer he.Heel veel liefs van ons

  • 24 Juli 2011 - 18:46

    Gert:

    Hoi Ilse, Wie is die jongen met het rode shirt.
    Ik heb een vaag vermoeden dat ik hem ken.

  • 25 Juli 2011 - 12:44

    Suzanne:

    Ha ils,

    Super leuk om je belevenissen te lezen en te zien! Mooi appartementje heb je gevonden. En moest ook erg lachen om je tripje naar de groene berg. Lekker dat 't allemaal zo goed gaat en dat je leuke mensen om je heen hebt. Maar dat heb je natuurlijk helemaal aan jezelf te danken.

    Hier gaat ook alles zn gangetje. Met Vince gaat 't goed. Amper 4,5 maand en zn eerste tandjes komen al door. Verder lekker lachen met m en helaas nog onrustige en korte nachtjes.

    Nou tot spreeks!

    Liefs

  • 29 Juli 2011 - 10:02

    Els:

    Hoi Ilse,
    Hopelijk ben jij aan het genieten in Libanon. Momenteel zitten wij tussen de verhuisdozen !
    Succes & groetjes uit Lieshout, Els

  • 30 Juli 2011 - 08:15

    Martine:

    Hi Ailsie!
    Wat een giller, een drankwinkel die schuilgaat onder de naam ' Marketing Services'. Wat zou de schuilnaam van die wietplantage zijn... Internet Technologies? Enfin, hier noemen we ze gewoon coffeeshops, en no worries, ik heb er ook eentje om de hoek zitten ;)
    xxx

  • 03 Augustus 2011 - 16:25

    O. Gerard:

    Hoi Ilse,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Je huisje ziet er wel heel netjes uit. Of heb je dat alleen voor de foto gedaan???
    Bij mijn vakantie in Engeland met Onno en een vriendje was de temperatuur iets minder (nog niet de helft als bij jou).
    Veel plezier in Beiroet.

  • 09 Augustus 2011 - 17:35

    Mirte:

    Hoi tortels,

    Lekker ruim huissie en goed geshopt! Geniet lekker van jullie welverdiende vakantie (en dan heb ik het niet over het weer..)! Hier wisselen wolken, buien en de zon - jawel - elkaar af :-)

    liefs Mirte

  • 21 Oktober 2011 - 10:53

    Marianne:

    Hoi Ilse,

    Het ziet er nog steeds warm en gezellig uit bij jou. Volgens mij is het daar een super strand land maar wel met factor 40 zonnebrand. Hier in Holland is het inmiddels wat frisser en de bomen hebben herfstkleuren. Seizoenen zijn toch iets speciaals hier. Groeten aan jullie allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Oman

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

De hele familie in Oman

22 September 2012

Promotie

27 April 2012

Een jaar in Oman

05 Maart 2012

Visite!

22 Januari 2012

Officiële feestjes en zakentripjes!
Ilse

Vanaf 1 mei ga ik voor Ernst & Young in Oman werken. Standplaats wordt Muscat en ik zal ook daar binnen recruitment aan de gang gaan!

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 51857

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 December 2012

Oman

Landen bezocht: