Tripjes tijdens Ramadan - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Tripjes tijdens Ramadan - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Tripjes tijdens Ramadan

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 September 2011 | Oman, Masqat

Lieve allemaal,

Dank voor alle lieve berichtjes (ome Theo bijvoorbeeld die mij geen enkeltje Oman wil aandoen, tante Marian die Wilberts hulp aanbiedt en Ome Jos die denkt dat je hier niet zijn moet ;-)).

Ramadan is weer voorbij. Het mooie van Ramadan was dat ik veel vrij was en dat ik daarom ook tijd had om leuke tripjes te maken. Zo gingen we een paar weken geleden met een stel vrienden op pad de Wadi's in. Wij enthousiast de wandelschoenen meegenomen en we gingen heerlijk wandelen in 40 graden. Nu was het prachtig mooi, maar na een tijdje was het toch wel erg warm. Toen we bij een heerlijk watertje aankwamen, hadden we alleen geen zwemspullen mee genomen. En daar kwam de tijd terug dat we nog in de drinkbakken van de koeien zwommen. Zakken legen en hup, met kleren en al het water in. We hadden alleen 3 Italianen mee en tot mijn verbazing konden zij alledrie niet zwemmen. Dus Vesna en ik een goede daad verricht en de arme mannen naar het ondiepe getrokken. Niet kunnen zwemmen schijnt hier zowieso een stuk normaler te zijn want ook veel Indiers moeten nog op zwemles. Het was wel heerlijk verkoelend en de kleren waren ook wel weer droog voordat we verder gingen met de auto.

Eind augustus was het Eid zoals ze dat hier noemen. Weinig van de Suikerfeesten meegekregen aangezien het toch meer een familiefeest is. Een vriendinnetje had wel een ontveld schaap op de gang ontdekt, want dat schijnt dan te vergelijken te zijn met onze kerstkalkoen. Maar wij hadden heerlijk 3 extra dagen vrij voor het weekend en dus gingen we weer op pad. Dit keer met mijn eigen autootje op weg naar het schildpaddenstrand. 's Avonds tent neergezet in het zand, babecue er bij en op zoek naar de schildpadden, die nu veel het strand op komen om eieren te leggen. En ja hoor, daar was dan een enorme schilpad. De babyschildpadjes raakten alleen een beetje gedesorienteerd van de kampvuurtjes, dus toen we lekker zaten te babbelen, kwamen er kleine schilpadjes aankruipen. Drie dagen oud volgens dorpsbewoner. Wij schildpadjes verzameld in de koelbox en ze vervolgens weer naar de zee gebracht. 's Ochtends om kwart over 5 belde een van de enthousiastelingen om te vertellen dat we moesten komen omdat er een grote schildpag gesignaleerd was. Au, dat was een kort nachtje. Wij erheen en er toch nog een bij daglicht kunnen bewonderen.

Die dag op de terugweg nog langs een Wadi gegaan en de volgende dag het weekend afgesloten met een dagje luieren op het strand. Inmiddels zijn de normale werkweken van 45 uur weer begonnen, is iedereen weer terug van vakantie en zijn alle uitgaansgelegenheden weer open. Alle bands die in de hotels van Muscat spelen zijn vervangen, maar gisterenavond zijn we wel weer eens 'ouderwets' naar de karaoke geweest.

Van de week heb ik officieel kennis gemaakt met een buurgezin. De man bleek een collega van een vriendinnetje te zijn, dus we werden uitgenodigd op de koffie. Ze komen uit Jordanie. Op de koffie hield in een sapje met een bord met 4 stuks fruit, thee met 5 koekjes en 2 snoepjes voor onderweg. Nee, dank je, kenden ze niet, dus het was maar goed dat ik niet al te stevig gegeten had vooraf. Wel goed om te weten dat ik een automechanicus in de flat heb :-)

Zoals jullie zien is het hier nog steeds snikheet, maar het schijnt over een maand fantastisch te zijn, dus Nelleke, Dennis, Karine en Martijn, jullie moeten de zonnebrand nog niet weggooien hoor!

Heel veel liefs vanuit Oman,
Ilse

• 10 September 2011 - 10:20

Simone Looij:

He Ilse,
    Wat een leuke verslagen schrijf je toch steeds. Blijven we toch een beetje op de hoogte van je avonturen vanuit Nederland, alhoewel Martijn natuurlijk ook met mooie verhalen aankomt zetten!
    Succes met al het harde werken, super veel plezier tijdens al je mooie tripjes en een dikke kus van Simone uit het, met jouw omgeving vergeleken, ietswat saaie Barneveld!

• 10 September 2011 - 18:38

Anouk:

Mooi verslag hoor! Had natuurlijk al wel het een en ander meegekregen. En leuke foto's! Fijne tijd! Liefs Anouk

• 11 September 2011 - 11:53

Je Pappie:

Hoi Ilse , ik weet uit ervaring dat jij van alle dingen kan genieten en volgens mij ben jij daar ook aardig mee bezig aan al jou verhalen te lezen, geniet maar lekker in Oman we komen het wel beleven in november
    groetjes en kus van je Pappie

• 11 September 2011 - 18:48

(ome) Theo:

Hoi Ilse
    Wat een mooi verslag weer, enne prachtige foto's.
    Wel flinke werkweken daar. Maar goed, je bent nog jong.
    Tot over 325 dagen!!!

groetjes Theo

• 12 September 2011 - 19:08

Kees & Charon:

Ondanks de 40 graden, zien wij op de foto's heel veel water! Zo droog is het er dus niet. Wij komen net terug van 6 dagen New York (wat ook een hele ervaring was) en volgens mij hebben ze daar ook een vestiging van jouw bedrijf. Misschien voor een volgend expat-tripje? Ook veel (zakelijk en prive) succes toegewenstg! Groeten, Kees & Charon

• 12 September 2011 - 21:13

Mama:

Hoi lief,
    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen.Zo kom ik ook al in de vakantiestemming.Want Ilse, we hebben de vakantie geboekt!!!
    Martijn heeft ons er bij geholpen.
    Onze zonnebrand is nog lang niet op, dus die nemen we ook lekker mee.
    Maar eerst krijgen we nog heel veel gasten voor de fruitspelen,en we moeten ook nog héél véél appels en peren plukken.
    Maar zo gauw dat de laatste appels in de kist zitten, pakken we de koffers in (en dat kan ik héél snel) en komen we naar je toe.
    We hebben er al helemaal zin in.
    Nou dag schat, doe voorzichtig, veel plezier, en voor jou kussen en knuffels van Mama xxx

• 13 September 2011 - 10:50

Dennis:

He Il, ziet er weer mooi uit allemaal. We hebben er helemaal zin in om langs te komen volgende maand. Zonnebrand staat klaar. Tot snel.

X

• 14 September 2011 - 17:59

Nelleke En Dennis:

Nou mam, ik hoor net van Ilse op skype dat je iets te vroeg hebt geboekt! De prijzen zijn aardig verlaagd! haha..

Voor ons nog maar drie weken!!!!! Oman, here we come!!

Iel zet de wijn maar koud! xxxx

• 18 September 2011 - 18:14

Ome Ko/tante Corrie:

Ilse wat een mooi verhaal weer geweldig
    die kleine schildpadjes en zwemmen met de herinnering aan de koeien drinkbakken. Wij waren net op de verjaardag van Annabel en hoorde dat jou Pa en Ma ook een reis naar Oman geboekt hebben. Leuk hoor. Ilse van ons weer het allerbeste gewenst.

• 23 September 2011 - 08:50

Rogier:

Hoi Ilse,

wat een mooie verhalen uit een bijzonder land. Geniet van deze ervaring,

x Rogier

• 23 September 2011 - 14:17

Annemarie:

Hee Il! Ziet er weer prima uit! Heb het verhaal met vertraging gelezen, maar uiteraard weer leuk! Al die mensen die maar op vakantie gaan buiten het hoogseizoen tegenwoordig... pa, ma, nel, dennis, martijn, karine.... dat dat zo maar kan he! Maar wij komen volgend jaar wel hoor!

Dikke kus!! ook van Menno

• 12 Oktober 2011 - 21:20

Lies Bunnik:

ik heb je hele fotoreportage gezien, prachtig, volgens mij moeten we er nog een keer heen om de rest te zien.
    Leuk dat je ouders volgende maand komen en wat een heerlijk weertje, het is hier al echt herfst.
    Geniet er van en werkse, toch ook??
    gr. je tante Lies

• 12 Oktober 2011 - 21:45

O. Gerard:

Hoe gaat ie? Al veel bezoek gehad of ben je druk met werk?
    Kun je als vrouw vrij rondlopen in zo'n moslim staat?
    Veel plezier en groetjes van O.Gerard