Bezoek! - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 Oktober 2011 | Oman, Masqat

Inmiddels zit in in een lekker ritme. Nou ja, ritme... Nelleke en Dennis zijn nu ook gearriveerd, dus het ritme is er weer uit. De maand september bestond uit werken, naar het strand, barretjes en verjaardagen. Inmiddels heb ik ook sociaal gezien mijn draai aardig gevonden, dus komen er ook regelmatig verjaardagen langs. En hoe preuts mensen hier soms ook lijken te zijn, de verjaardag van een Turkse vrijgezel werd in stijl gevierd met een verjaardagscake in de vorm van een vrouw (met bikini). Inmiddels zijn ook de bands in de barren weer vervangen en hebben we weer volop nieuw vermaak.

Afgelopen vrijdag kwamen Nelleke en Dennis aan in Dubai, 500 km verderop. Ik vertrok diezelfde dag met de auto. De reis ging zeer verspoedig. Zelfs zo voorspoedig dat ik bij de grens gewoon door kon rijden totdat ik 10 km verder bij een checkpoint kwam, waar ze om een kaartje vroegen. Ik wist nergens van. Nu bleek dat ik bij een gebouwtje mijn exit stempel had moeten halen voor Oman, 700 meter terug. Na een kilometer terug te zijn gereden, zag ik nog niks, dus besloot ik het maar bij het dichtstbijzijnde gebouwtje te vragen. Ik moest 3 km terug rijden. Ik rijden, na 5 km nog steeds niet en na 8 km was daar dan gewoon de grens. Ik mijn paspoort laten afstempelen en ik kon weer verder. Rondom de grens waren super mooie bergen en daarna kwam de woestijn met rood zand. Er liepen wat kamelen langs de snelweg en na 150 km kwam ik dan in Dubai aan en reed ik bijna rechststreeks naar het hotel.

Dennis was onder de indruk van het feit dat ze over Kuwait en Irak vlogen en vuurhaarden zagen. We waren nog meer onder de indruk toen we naar de wc moesten in het metrostation en Nelleke haar handen ging wassen bij de mannen, omdat die het bij de vrouwen niet deed. Daar werd Dennis toch even voor apart genomen door de bewaking en hij werd nadrukkelijk verzocht niet in de buurt bij plassende vrouwen te wachten. Tja, vrouwen hebben hier nu eenmaal altijd voorrang. Ook in de bus moest iedereen proppen in het achterste gedeelte, terwijl de vrouwen en gezinnen een apart gedeelte kregen om te zitten. Gelukkig werden wij met z'n drieen als familie gezien :-)

Dubai is een aaneenschakeling van shopping malls. Er loopt een metrolijn van shopping mall naar shopping mall. Lopen is geen optie, dus alles gaat met de metro of met de taxi / auto. De gebouwen zijn enorm hoog en modern. Tijdens het diner hadden we prachtig uitzicht op de fontijnshow die elke 20 minuten langs kwam en we zijn uiteraard drankjes gaan doen in een hippe strandtent. De volgende dag zijn we naar het strand gegaan en daarna richting Muscat. We hadden een bijzondere ervaring, want het begon ineens te regenen in de woestijn! Na 10 minuten was het ook weer droog, dus we konden onze weg vervolgen.

Gekke week deze week qua weer. 1,5 dag wolken en een zandstorm! Daarna uiteraard weer gewoon zon. Nelleke en Dennis weten inmiddels de weg goed te vinden naar het strand. De temperatuur is inmiddels ook een stukje gezakt en hangt nu ergens rond de 32 graden. Om er zeker van te zijn dat we goed zouden slapen met de hitte, zijn we maandag maar wat drankjes gaan drinken in de enige club die Oman heeft. Het was daar tenslotte karaoke avond en aangezien er niet al te veel mensen waren hebben Dennis en Nelleke ook kennis gemaakt met de expatvriendjes en heeft onze groep 3/4 van de avond de microfoon gehad :-) Ook de favoriete bandjes zijn bewonderd en natuurlijk de hoeveelheid dansende mannen hier...

Natuurlijk is het de bedoeling dat Dennis en Nelleke ook wat van Oman zien. Dus namen ze deze week mijn autootje mee en hebben ze een poging gedaan het record strandbezoekjes te verbreken. Ze hebben meer verschillende strandjes gezien dan ikzelf, dus de eerste week is al geslaagd ;-) Gisteren zijn we de woestijn in geweest met wat vriendjes en vriendinnetjes en zijn de kamelen gespot. De 4WD is zo goed getest dat iemand er zelfs een bult op haar hoofd aan over hield. Maar het was super. Daarna hebben we nog een Wadi (a la Parc Plaza van Center Parcs) gedaan met een Omani vriendje van onze Omani vriend (ah, zo zit dat).

Karine en Martijn zijn inmiddels al in Dubai en zijn er einde van de middag ook :-)

Dikke kus vanuit Oman van Dennis, Nelleke en Ilse

p.s. Mocht je spontaan e-mails ontvangen met verhaal, dan komt het omdat ik per ongeluk mijn e-mail adresbestand heb geupload... Je kunt je evt weer afmelden ;-)

  • 15 Oktober 2011 - 07:26

    An:

    Wauw.. Jaloers! Toch prettig dat vrouwen overal voorrang krijgen. En nice pics. Ik wil ook! Hebben die Omanen een andere indeling van meters ofzo? Maar goed dat mama dat niet wist op dat moment, die was al bang dat je tegen een kameel aan zou rijden en voor alle andere dingen die mis konden gaan. Dit had ze er vast niet bij kunnen hebben haha! (grapje mam, zo'n schijterd ben je niet, je gaat er zelfs heen binnenkort!). Waarom zie ik jullie niet op een kameel op de foto?

    Heel veel plezier deze week nog met Karine en Martijn ook nog!

    xxx

  • 15 Oktober 2011 - 16:31

    Mama:

    Hoi lief en de andere lieverds
    Wat leuk om weer een verhaaltje van jou en van Nelleke en Dennis te lezen.
    En wat een leuke foto's
    Een gezellige boel is het daar,begrijp ik er uit.En dan vanmiddag Martijn en Karine er nog bij.
    Heb je nog wel tijd om te werken?
    Hier zijn alle appels en peren geplukt,en alle groepen gasten van de fruitspelen zijn voorbij dus we bereiden ons nu al voor op de vakantie bij jou. We hebben er al helemaal zin in.Kan bijna niet meer wachten!
    Nou schat, veel plezier met al je loge's en knuffels voor jullie allemaal, en tot heel snel!
    xxx liefs mam.

  • 16 Oktober 2011 - 08:37

    Ome Jan:

    Hoi Ilse,
    Wat een ervaring. Leuk ook om te lezen dat je daar sociaal ook lekker gaat. Heb je nog geskied in Dubai? Hoe is het dagelijks leven daar? iedere dag een biertje op het terras zal er wel niet in zitten.
    Groetjes, ome Jan.

  • 16 Oktober 2011 - 17:46

    Marjoost:

    Hoi Iel,

    Leuk allemaal! Klinkt goed hoor! Zijn afgelopen weekend met de meisjes in Maastricht geweest. Leuk gehad en lekker weer en wijntjes geproefd. Volgende x jij en Anouk ook weer mee!

    Groeten en nog veel plezier met zijn allen!

  • 17 Oktober 2011 - 17:36

    Els Huiden:

    Kei mooie foto's en gezellig verhaal !
    Veel plezier, Els

  • 18 Oktober 2011 - 10:09

    Lenneke:

    Stoere chick! Een beetje in je eentje 500 km naar het buitenland. Wel ontzettend goed om te horen dat de woestijn nog steeds niet verveelt. Ben trots op je!
    x

  • 18 Oktober 2011 - 10:14

    Suzanne:

    Ziet er echt super uit! Heel gaaf. Ben ook al jaloers op je!!! Lekker dat 't allemaal zo goed gaat en je in een relaxed ritme zit. Op 't werk ook alles oke? Ik stuur je snel weer een mailtje. Was er de laatste weken niet van gekomen. Ben ff flink ziek geweest en heb nog ih ziekenhuis gelegen met heftige maagklachten. Gaat gelukkig weer iets beter. Je hoort snel van me. Veel plezier daar. Dikke knuffel!

  • 18 Oktober 2011 - 13:42

    Ome Ko/tante Corrie:

    Wat een gezellig verslag en een mooie foto's. De fonteinshow zal zeker heel mooi geweest zijn.Leuk hoor Nelleke met een kameel in de woestijn en Dennis met Omani. Wij wensen jullie Dennis Nelleke en ook Karine en Martijn een fijn verblijf bij jou Ilse. Heel veel goetjes van ons.

  • 19 Oktober 2011 - 08:22

    Mirte:

    Hey Ils, wow wat klinkt dat super en wat een mooie foto's!! Je ziet er echt op je best uit, helemaal in je element, goed zeg!!!!

    Geniet nog maar goed daar met al die gezellige mensen :-)

    Liefs Mirte

  • 19 Oktober 2011 - 11:49

    Harrij:

    Hoi Ilse ik lees altijd je verslagen en je blijf gelukkig positief.Wel vraag ik me af, als je het zo goed naar je zin heb kom je ooit nog definitief terug. Veel plezier met Martijn en volgende maand met Pappie en Mammie.
    Groetjes Harrij Vernooij

  • 20 Oktober 2011 - 18:40

    (ome) Theo:

    Hoi Ilse,
    Hoe meer ik lees, hoe meer plaatjes ik zie, des te jaloerser ik word. Maar het is je gegund meid.
    Groetjes en tot de volgende keer.

  • 21 Oktober 2011 - 18:01

    Dennis En Nelleke:

    Ja hoor!! je verhalen worden beroemd!!! Vandaag is jouw blog in de krant 'de Pers' gesignaleerd!

    Het was super in Oman en we hebben daar echt nog een toptijd gehad! xxx Den en Nel

  • 29 Oktober 2011 - 22:32

    O. Gerard:

    Weer een leuk verslag en foto's.
    Je hebt het wel steeds gezelliger. Veel plezier met je vader en moeder en de groetjes van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Oman

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

De hele familie in Oman

22 September 2012

Promotie

27 April 2012

Een jaar in Oman

05 Maart 2012

Visite!

22 Januari 2012

Officiële feestjes en zakentripjes!
Ilse

Vanaf 1 mei ga ik voor Ernst & Young in Oman werken. Standplaats wordt Muscat en ik zal ook daar binnen recruitment aan de gang gaan!

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 51851

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 December 2012

Oman

Landen bezocht: