Home alone! - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Home alone! - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Home alone!

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

31 Oktober 2011 | Oman, Masqat

Lieve allemaal,

Ik ben weer home alone! Karine en Martijn arriveerden op een zaterdag. De temperatuur was inmiddels weer wat gestegen, dus Karine vond het maar wat warm. Martijn's verjaardag wilden we ook zeker niet vergeten, dus hadden we eerst een taart, kaarsjes en balonnen gehaald en hebben wij (en vooral Martijn) geheel in traditie zijn verjaardag gevierd (zie foto).

Aangezien met 5 een mooi aantal is om te kamperen, zijn we de volgende dag vertrokken richting het Schildpaddenstrand. Elk miniscuul plekje in de auto was benut. Dit keer had ik ook een tour geboekt, dus wij gingen braaf achter de gids aan om zo zoveel mogelijk schildpadden op te sporen. En ja hoor, daar was er een. Druk bezig met zijn 100 eieren uit te poepen, voordat ze begraven werden om daar lekker verder te broeden. De temperatuur van het zand was goed, dus nadat de eieren eruit waren, gebruikte hij zijn poten om het te begraven en creeerde vervolgens een nieuw nepnest (een gat) ergens anders. Er liepen ondertussen ook wat babyschildpadjes op het strand waar de krabben graag op jaagden, dus ook daar hebben we een vangst van gezien.

De volgende dag gingen we door naar Wadi Tiwi. Daar hebben we nog een heerlijke dip gedaan voordat we onze reis in de gezellig warme auto weer vervolgden. De airco is toch niet helemaal opgewassen tegen zoveel drukte. Onder de indruk van de hoeveelheid mensen die hier dagelijks langs de snelweg lopen en de snelweg oversteken, zijn we bij mijn favoriete strandje neer gestreken. Nelleke en Dennis hebben ook nog gedoken de volgende dag. Dennis had al de halve week op zijn kop in het water gelegen op zoek naar een haai, maar hier was dan het moment aangebroken. Held Nel had gelukkig niet door dat ze oog in oog met een haai stond, want hyperventileren onder water zal niet het allergrootste succes zijn.

In de komende dagen hebben we de weinige burka's bij de souk (markt) gezien, de niet-drinkende Omani's met bier gespot in de uitgaansgelegenheden (en ze zijn gelukkig herkenbaar, want ze staan rustig in dishdasha in de kroeg) en hebben Martijn en Karine, de laatste braaf met hoofddoek, de Grand Mosque bezocht. Aangezien Karine toch ook nog wat Omaanse (Arabische) dingen moest meekrijgen, hebben we stoofpotjes besteld en een shisha (waterpijp) en gezellig buiten zitten eten.

En dan wederom Dubai. Onderweg liepen de kamelen langs de weg in de woestijn. In Dubai besloten wij eerst een tripje over Dubai Creek te maken met het plaatselijke vervoersmiddel, de boot. De krakkemikkige boten in de haven staken schril af tegen de enorme luxe torens op de achtergrond. Na ook hier een bezoekje aan de souk, zijn we de volgende dag de hoogste toren van de wereld opgeweest, de Burj Khalifa, met 828 meter en 200 verdiepingen. Wij konden 'maar' tot verdieping 124 helaas. Alhoewel het niet volledig helder was, was het uitzicht fantastisch en krijg je een goede indruk van hoe Dubai in elkaar steekt. Veel land tussen de gebouwen ligt nog braak, er is veel in aanbouw, alle hoge torens staan in een lijn en de een heeft nog een apartere vorm dan de andere. Nog even een strandje en toen afscheid en weer terug met de auto.

Nu dus weer home alone, maar heb een erg leuk weekend gehad met een Halloween party, in mijn verjaardagsjurk van vorig jaar als ghost bride, waarmee ik de best geklede persoon van het feestje was :-) Zaterdag ben ik nog op kraamvisite geweest bij mijn Egyptische collega. ('Het maakt niet uit hoe laat je komt hoor, maar als je iets van tevoren even belt, dan zijn we dan thuis') Iedereen vond het erg leuk dat ik er was en dus zat ik even later gezellig tussen de oma, vader, moeder en 4 kinderen aan tafel om Egyptisch te dineren. Heerlijk makkelijk allemaal!

Woensdagavond komen pap en mam aan. De temperatuur is nu gezakt en is rond de 30 graden, dus dat is heerlijk. Aangezien ik weer extra vrije dagen heb vanwege wat religieuze feestdagen, gaan we uiteraard lekker op pad van vrijdag tot en met dinsdag :-)

Dikke kus Ilse

p.s. 1 Lieve familiemensen, dank jullie wel voor alle lieve berichtjes. Fijn om te lezen dat jullie allemaal zo trouw jullie nichtje / zus / dochter volgen ;-) Jullie krijgen nu in elk geval het laatste nieuws voordat de familiekrant weer uit komt. En Ome Jan, ik had mijn skibroek niet ingepakt toen ik naar het Midden-Oosten vertrok...

p.s. 2 Meiden uit Cothen, ik verwacht nog tipsy foto's van de wijnproeverij op Facebook!

p.s. 3 Len, Suus, Mirt en Harrij, ook dank voor jullie leuke en lieve berichtjes!

  • 31 Oktober 2011 - 15:33

    Pappie:

    Het blijft spannend bij lou.
    Nou ilse zet maar vast een biertje koud ik kom er aan.
    Tot woensdag
    Je pappie

  • 31 Oktober 2011 - 15:40

    Els:

    Weer leuke foto's & gezellig verhaal. Geniet met volle teugen samen met jouw pap & mam ! De groetjes uit Mussel.

  • 31 Oktober 2011 - 16:11

    Mama:

    Och liefie, ben je helemaal "home alone"?
    We komen er bijna aan hoor!
    De koffers zijn al ingepakt!!!
    Tot snel!

    kus, kus, kus van mama

  • 31 Oktober 2011 - 18:14

    Ome Ko/tante Corrie:

    Wat een leuk verhaal weer. Nelleke heeft mij ook verteld hoe fijn jullie het hebben gehad. Maar nu met de foto's erbij erg leuk. Ilse een hele fijne tijd gewenst met je Pa en Ma.

  • 31 Oktober 2011 - 19:18

    Annemarie:

    Jahoor, het is weer zo ver... je voeten op de foto. Lekker hoor, tussen de visjes in. Zal wel kietelen denk ik, kan ik niet tegen hoor!

    Veel plezier met pappie en mammie! Ik blijf wel weer thuis om op Lucky te passen hoor ;)

    xx

  • 31 Oktober 2011 - 21:06

    Nelleke:

    Iel, je hebt je debuut van je eigen blog in de krant niet genoemd!

    Mijn bruin is er alweer bijna af en het is hier een heel stuk kouder! Veel plezier met pap en mam! xxx

  • 31 Oktober 2011 - 21:11

    Marianne:

    Hoi Ilse,

    Wat een leuk verhaal weer en wat een leuke foto's. Veel plezier deze week.

    Hier is het wel kouder maar voor de tijd van het jaar best warm eigenlijk.

    Heel veel groetjes.

  • 01 November 2011 - 16:53

    (ome) Theo:

    Hoi Ilse
    Mooi verhaal en foto's meid!
    Ik heb gisterenavond al afscheid van je vader en moeder genomen bij oma Nel in Houten. Heb een mooie tijd samen en ik wacht het verslag wel weer af...

    groetjes

  • 01 November 2011 - 20:18

    Anouk:

    Leuk hoor! Zondag ook de foto's bij Nelbel gezien. Nog bedankt voor de zingende kameel. Wij wanen ons in oosterse sferen ;-) Veel plezier met je paps en mams! X uit Driebergen

  • 01 November 2011 - 23:13

    Dennis:

    Iel,

    ik wil terug.

    X

  • 02 November 2011 - 14:22

    Harrij:

    Ik heb vanmorgen Anne en Willem (ma en pa) op schiphol gebracht.Ik heb ze naar binnen zien gaan, als niet zijn omgedraaid zullen ze vandaag bij je zijn. Willem zij dat hij jou zou bellen als ze geland waren maar wist niet of zijn telefoon wel werkte, maar je zal ze wel vinden, zevliegen met vlucht KL 0449. Leuke dagen gewenst met jullie viertjes.

  • 02 November 2011 - 21:15

    Mirte:

    Wat een verhaal weer :-) Net een cameleon he die vriend van je, niet te beroerd om bij elke gelegenheid een ander pakkie aan te trekken (herinner me verkleedpartijtje in Jordanie..)! En hoezo had je je ghost bride pakje mee naar Oman genomen..? haha. Mooie foto's Ils, vooral die van bovenaf en die met jullie 3-en in de woenstijn!

    Have fun met je ouders!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Oman

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

De hele familie in Oman

22 September 2012

Promotie

27 April 2012

Een jaar in Oman

05 Maart 2012

Visite!

22 Januari 2012

Officiële feestjes en zakentripjes!
Ilse

Vanaf 1 mei ga ik voor Ernst & Young in Oman werken. Standplaats wordt Muscat en ik zal ook daar binnen recruitment aan de gang gaan!

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 51849

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 December 2012

Oman

Landen bezocht: