Vanuit Cothen in het Midden-Oosten - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu Vanuit Cothen in het Midden-Oosten - Reisverslag uit Masqat, Oman van Ilse Horst - WaarBenJij.nu

Vanuit Cothen in het Midden-Oosten

Door: ilsevdhorst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 November 2011 | Oman, Masqat

Lieve allemaal,

Wij, papa Willem en mama Anne, zijn er hoor!

Na een lange zit van 10 uur in het vliegtuig, met 2 films van Gooische Vrouwen, muziek van Nick en Simon, Jan Smit, Marco Borsato en zelfs Los Angeles en lekker eten kwamen we helemaal uitgerust hier bij Ilse aan. We waren natuurlijk alle drie hartstikke blij, en Ilse zag er nog helemaal patent uit!

Ilse vertelde dat we een aardig dagje uitgekozen hadden om te komen, want ‘s middags had het daar heel hard geregend. Het was de eerste keer in een half jaar. Het was nog te zien aan de grote plassen water op de weg.

De volgende dag moest Ilse nog een dag werken. Wij hebben haar met haar auto naar haar werk gebracht. We hadden op de terugweg de verkeerde afslag genomen, dus dat was wel even zweten. Maar met een kaart van Muscat en ons aardige mondje Engels lukte het toch om weer bij Ilse’s huis te komen. We zijn daarna nog naar de zee gegaan. Er waren een paar Omaanse families op het strand aan het lunchen en de dames zaten in zwarte tenue en hoofddoek aan in het zand. Wat moet dat heet zijn. Wij hebben de kleren toen ook maar aangehouden.

Toen we bijna weg wilden gaan, kwam de Omaanse man met zijn dochter naar ons toe en hij vroeg of we zin hadden in een kopJE koffie. We werden ook getrakteerd op mierzoete dadels. Ilse vertelde al eens dat de mensen hier zo aardig en gastvrij zijn en dat is ook echt zo. We hadden het heel gezellig. ’s Avonds zouden we Ilse nog van haar fitnessbaantje ophalen, maar dat is helaas nooit gelukt. Wij verdwaald en Ilse uiteindelijk door de taxi thuis gebracht. De taxichauffeur vond het zo zielig dat ze nog niet eens hoefde te betalen voor de rit.

Ilse heeft sinds vrijdag ook een weekje vakantie ivm de offerfeesten en we zijn vrijdag naar Musandam gegaan, ca 600 km naar het noorden. Ze noemen het ook wel het Noorwegen van Arabië. We hadden een pensionnetje voor 2 nachten geboekt en we zijn zaterdag met Mohammed de bergen in geweest op de hoogte van 1800 meter. Er waren ook nog restanten van de bedoeïenen en in een van de huisjes was zelfs nog een geraamte van een geit te vinden. Toen we boven even uitstapten, ging Mohammed zich met meegebracht water wassen en ging met zijn gezicht naar het Westen (!) toe bidden.

Zondag zijn we met een boot mee geweest en hebben we gevaren in de fjorden. We hebben daar dolfijnen gespot en hebben zelfs een springende van dichtbij kunnen aanschouwen. Toen we pauze hadden mochten we zwemmen. Er waren veel Indiërs op de boot, die ook graag wilden zwemmen. Zij kunnen alleen niet zwemmen, dus de mannen gingen met kleren en zwemvest het water in. Wat een gespartel. De vrouwen bleven op de boot.

Daarna zijn we in de auto gestapt en naar Dubai gereden, 200 km verder op. Wat een drukke stad zeg met al die auto’s, getoeter, flikkerende lichtjes en die verschillende soorten mensen. Ilse had daar ook voor 2 nachten een hotel geboekt. We wilden nog even douchen, maar Willem was al klaar en wilde al vast naar de bar voor een biertje. Toen hij bij de bar kwam, kwamen er al snel 2 Filippijnse meisjes bij hem staan. Ze wilden wel wat met hem drinken. Willem vond het maar wat stoer dat hij nog zo goed in de markt lag, maar hij vertelde wel dat vrouw en dochter zo ook naar de bar zouden komen. Dat had van de meisjes niet gehoeven en ze hadden in de gaten, dat er met die Hollandse stoere vent weinig te beginnen was. Dan maar naar de Arabieren en de Indiers.

’s Avonds gingen we naar Dubai Mall met 1200 winkels. Wat een drukte zeg! Alleen het kijken naar al die mensen was al een hele belevenis. Hier waren dan wel veel burka’s met alleen een klein spleetje om door te kijken. In het winkelcentrum hebben we gegeten in een restaurant met uitzicht op de fonteinshow. Erg mooi! Ook was er een waterval, een kunstijsbaan en een heel groot aquarium, dus in zo’n winkelcentrum was het zelfs voor Willem nog een echte attractie. Dus als echte fanaat heeft hij zelfs nieuwe schoenen gekocht.

De volgende dat zijn we de Burj Khalifa op geweest van 828m hoog. We gingen binnen 1.5 minuut naar de 124ste verdieping op ruim 500m hoog. We hebben ook nog gevaren op een van de traditionele bootjes op Dubai Creek. ’s Avonds gingen we nog even ‘veilig’ met z’n drieën naar de bar, waarbij Willem braaf met rust gelaten werd door de pick up girls. Ilse daarentegen werd op de rug getikt en kreeg de vraag: “Ben jij ook aan het werk?” Ilse deed alsof ze niet wist waar het over ging en vroeg wat hij bedoelde, waarop zijn vriend snel zei: “Happy holidays”.

Gisteren ook nog gezwommen in de zee in Dubai. De Moslimvrouwtjes die kunnen zwemmen gaan met kleren en al het water in, maar we hebben er ook een paar zien zwemmen in een burkini. Het ziet er uit als een schaatspak met muts.

Nu zijn we weer terug in Muscat en hebben we vandaag een rustdag want we hebben tenslotte vakantie...

Groetjes en kusjes van ons drietjes!

Ilse, Willem en Anne

• 09 November 2011 - 16:12

Karine:

Klinkt goed hoor! Al aan de waterpijp geweest?

Veel plezier nog met elkaar daar!

X Karine

• 09 November 2011 - 16:14

Jan:

Willem, je kan de volgende keer zeggen dat je nog 5 broers hebt, die natuurlijk veel minder goed dan jij in de markt liggen, maar niet alleen maar over hun vrouw en dochters gaan praten........

• 09 November 2011 - 16:14

Els:

Jullie hebben een super gave vakantie samen met Ilse, oom Wim & tante Anne ! Geniet er samen van & groetjes.

• 09 November 2011 - 16:45

Ineke Van Lady:

Bedankt voor het leuke reisverslag.
    Ik geniet mee. De mooiste foto?
    De emirati, ha, ha, wat een geweldige vakantie. Zie uit naar het volgende verslag.
    lieve groetjes
    Ineke

• 09 November 2011 - 16:47

Guido:

Hartstikke leuk reisverslag! Geniet nog van elkaars gezelschap :-)
    Ik ben nu ook bij mijn ouders, maar dan in Nederland. Groetjes uit Geldrop!

• 09 November 2011 - 17:43

Anouk:

Ola! Leuk verslag hoor!! En die dolfijnen foto is goed gelukt hoor. Is dit al met je nieuwe camera? Ik vind het mooie kwaliteit foto's.
    Mooi carnavalspak Ome Wim!
    Veel plezier! Ilse succes met je werkdag.. Tjuus Anouk

• 09 November 2011 - 17:48

An En Menno:

Wij blijven wel thuis hoor. Er moet tenslotte toch iemand op Lucky passen.

Pap, je ziet er goed uit in dat pakkie. Je lijkt net op Martijn zo uit het vorige verslag.

Geniet er nog van!

Dikke kus van An en Menno en van Lucky krijgen jullie een lik en een poot!

• 09 November 2011 - 18:27

Jos (Oom):

Hey Anne,
    Zo'n burka zal jou ook wel staan.
    Veel plezier verder.

• 09 November 2011 - 19:00

Riny En Carola:

Hallo vakantiegangers,
    Het ziet er goed daar en dat Willem nog goed in de markt ligt dat geleoven we direct.
    Wat een bijzondere omgeving en wat anders als Europa. Droog en weids, prachtig.
    Geniet nog van de vakantie en van elkaar.xx

• 09 November 2011 - 19:18

M&M:

Wat een geweldig verhaal weer zeg!
    Ik lees je verhalen elke keer weer Ilse, maar nu met je ouders is het wel weer heel leuk.
    Nou Willempie, zo zien we je nog eens als Emiratie. Je kan er zo voor door, hihi.
    Heel veel plezier met zn drietjes en geniet van de tijd die jullie daar hebben.

Liefs van Marnix & Marianne, Milou en Daan

• 09 November 2011 - 19:38

Lies Bunnik:

Geweldig, ik ben helemaal jaloers, veel herkenbare dingen, vooral de fonteinshow en de Dubai Mall. Als nou die 5 broers van je meegaan, neem dan gelijk je 4 zussen ook mee, al is het maar om de heren in de gaten te houden. Geniet nog met elkaar, fantatisch. LIE(F)S

• 09 November 2011 - 20:33

Ko En Corrie:

Wat leuk allemaal en wat een leuke foto's. Ja dit is echt genieten zo met
    z'n drietjes in dit prachtige land. Wij wensen jullie nog een hele fijne tijd.
    Bij jullie thuis gaat alles goed.

• 09 November 2011 - 20:36

Wendy:

staat je goed willem....

• 09 November 2011 - 20:36

Wendy:

staat je goed willem....

• 09 November 2011 - 20:55

Anita:

Erg leuk om jullie verslag te lezen en Anne heerlijk he om weer dicht bij je dochter te zijn. Dit is een ervaring om nooit meer te vergeten, geniet er lekker van met zijn drieen. Ik kijk al uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier verder groetjes uit langbroek

• 09 November 2011 - 21:36

Joost En Marjo:

Leuk leuk leuk! In ieder geval weer genoeg info voor de vd horsten krant inclusief foto's hè ome Wim.
    Veel plezier nog!

Groeten Joost en Marjo

• 09 November 2011 - 21:54

Hans En Corry:

We zijn erg jaloers nadat wij jullie reisverslag hebben gelezen.Geniet er maar lekker van.We blijven jullie volgen.

• 09 November 2011 - 22:01

Noortje:

Ha lieve familie,

Dat ziet er goed uit en wat hebben al jullie leuke dingen gedaan! Veel plezier nog daar, geniet ervan!

Xx Noortje

• 09 November 2011 - 22:57

Gerard:

Nou, Willem. Voor die vrouwen ga ik de volgende keer wel mee.
    Ik zie dat we ook een moslim Mohamed alias Willem in de familie hebben? Alleen weet ik niet of Anne ook al in een burka loopt. Ik kan niet onder de burka zien of zij een van die vrouwen op de foto is?
    Veel plezier nog.
    Groetjes Gerard

• 10 November 2011 - 06:21

Marijke:

Ha ha, ik zie Willem al zitten aan die bar!
    Wederom leuk geschreven en geniet er van mensen!!

• 10 November 2011 - 07:01

Margriet:

geniet er van, en dat die moslim vrouwen inderdaad met kleren en al zwemmen heb ik hier bij marriott ook al meegemaakt, ik ben altijd weer blij dat ze niet meer op vakantie zijn hier vooral die kinderen doen en laten wat ze willen en de ouders zijn nergens te bekennen maar is misschien anders in eigen land veel plezier nog

• 10 November 2011 - 08:23

Nel :

Wat een prachtig verhaal en ik snap dat jullie even een rustdag nodig hebben, jullie zijn tenslotte ook geen 3x7 meer.
    Alhoewel Willem ligt dus nog wel aardig in de markt.(welke markt) ......Fijn dat jullie lekker genieten, en de foto's zijn prachtig. Ik kijk uitnaar jullie volgend bericht.

• 10 November 2011 - 09:00

Harrij:

Wat een belevenissen zwemmen jullie ook met je kleren aan. Het doet mij voor komen dat jullie voorlopig niet terug komen, maar wie moet dan de bomen snoeien. Groetjes Harrij

• 10 November 2011 - 11:43

Mirte:

Wat een belevenissen en gezelligheid, geniet maar goed van elkaar daar!!!

• 10 November 2011 - 14:01

Cees En Margreet:

Wat een mooie reis maken jullie en wat een belevenis om dat samen met Ilse te doen.
    We wensen jullie nog gezellige dagen met elkaar en geniet ervan.
    We wachten weer op het volgende verslag.
    Goede reis naar huis en weer gezond in Nederland terug.

• 10 November 2011 - 14:59

Hans En Bep:

Hé Mohamed en Ali, het staat je goed en Anne zo verbrand je niet zo snel.
    Ja, ja die markt Willem denken wij toch iets anders over! Maar voor je ego is het natuurlijk prachtig. Nog veel plezier en genieten hé!
    Liefs Hans en Bep

• 10 November 2011 - 17:00

(ome) Theo:

Hoi Jullie 3-en,
    Wat een prachtig verslag (Anne!) Nu weet ik van wie Ilse dit heeft. De foto's zijn ook geweldig. Vooral Willem in zijn carnavalspakkie is helemaal geweldig. Wel had hij er goed aan gedaan om zijn tomtom of mio mee te nemen, uiteraard met kaartuitbreiding en misschien ook zijn biertender, dan heb je ook niet zo,n last van de vrouwen aan de bar.
    Excuses voor mijn late reaktie en nog heel veel plezier daar.

• 12 November 2011 - 14:52

Hans En Trudy:

Van der Horstjes...wat leuk..wat genieten jullie daar met zijn drietjes. Prachtige foto;s! Inderdaad voor de carnaval zijn jullie klaar, het seizoen is begonnen: 11-11-11. Morgen hier maar weer eens wafels bakken.

• 13 November 2011 - 07:42

Ties & William:

hoi Willem & Anne,
    Mooie foto's en mooie verhalen! Veel plezier nog!! (Wij nemen elke keer iets uit het mandje dus alles gaat goed!!) :)

• 13 November 2011 - 09:55

Jaap En Diny:

Hallo Gerrit hier alles goed op het kamp Bij jullie ook Het ziet er wel gelikt uit daar Heerlijk toch Bijna op de helft gaat wel snel Het is wel fris op het terras hier dus als Jullie terug zijn komen Jullie maar een drankje halen in de wagen bij ons geniet ervan Jaap en Diny

• 13 November 2011 - 10:01

Jaap:

Was ik nog vergeten te vragen Je joopt daar in een jurk Ben je nu uit de kast gekomen? Staat je goed Groetjes Jaap Hoe is het met de kamelenhandel

• 15 November 2011 - 13:20

Greet:

Wat een mooi verslag van jullie reis en natuurlijk ook de foto's, geniet er maar van en de groetjes aan allemaal.
    van Gerard en Greet

• 05 Maart 2012 - 22:15

Marianne:

hoi Ilse, Wat ziet het er toch altijd heerlijk zonnig uit bij jou daar in Oman. Als je klappertandend bij de openhaard zit zou je zomaar willen ruilen. Wat is het prachtig daar. Heel veel plezier en voor af en toe werkse..